Ergens in de buurt van Tabanan

13 januari 2013

Na 3 dagen Kuta zijn we doorgereist naar Tabanan. De reis er naartoe duurde lang. Dit kwam omdat onze taxichauffeur het richtingsgevoel had van Johannes de bultrug. Hij heeft meerdere keren moeten vragen aan de locals waar we heen moesten. We wilden namelijk naar Homestay Projects die goed aangeschreven staat. Toen we daar na 3 uur aankwamen was het helaas al volgeboekt. We hebben het telefoonnummer van de eigenaar Wayang gekregen omdat we hier namelijk nog wel heen willen uiteindelijk. Hij organiseert ook mooie projecten samen met zijn familie. Zo kan je bijvoorbeeld meehelpen op een school, werken in een rijstveld met de bevolking en geeft hij persoonlijk tours waarbij je veel te weten komt over de Balinese cultuur.
Omdat het al donker begon te worden moesten we toch snel een ander plekje vinden.. Dit is een veel te dure bungalow geworden waar niemand Engels sprak. De kamer vol mieren, geen warm water, geen eten..
Dus op zoek naar eten en water! Door een tropische bui met onze hoofdlampjes op (Bedankt collega's en Rik!) zijn we in het donker langs de kant van de weg op zoek gegaan. Na een half uur lopen konden we dan terug. De buit: 2 flessen water en een pak koffiekoekjes! Een heerlijk maaltje ;)

De volgende dag zijn we op tijd vertrokken, we wilden lopen naar het centrum van Tabanan. Dit zou volgens de locals 7 km zijn. Op die dag kwamen we erachter dat ze niet zo goed zijn in het schatten van km's ;)
Na een wandeling van 4 uur in de hitte en met blaren onder onze voeten kwamen we in het centrum van Tabanan. Onderweg werden we toegelachen (of uitgelachen ;)) door de lokale bevolking, vooral kinderen keken en wezen ons na. Nu zijn we ook verder geen westers persoon tegengekomen, dus we zullen een mooie beleving zijn geweest :).
We wilden nu heel graag een douche pakken na de lange tocht. Helaas stond er niet veel in the Lonely Planet over hotels dus moesten we zelf op zoek. De ene local stuurde ons 1 km naar links, de ander weer 3 km naar rechts. Na 2 uur lopen kwamen we op hetzelfde punt uit, kapot.
Uiteindelijk hebben we een goedkoop hotel kunnen vinden, dit was echter iets te goedkoop. Geen douche, maar een kraantje. Een wc waar we niet op konden zitten, want we zijn niet gevaccineerd tegen zulke smerige omstandigheden ;)
De overburen konden ons zien zitten op de wc, terwijl de mieren en ratten die boven het plafond en tussen de muren zaten ook mee konden genieten. Zoals je je kan voorstellen, ook hier zijn we na 1 nacht alweer vroeg vertrokken :).. Maar niet voordat we nog een laatste groet hadden achtergelaten! (zie foto)

We zijn doorgereden naar Lalang-Linggah, een rustig dorpje aan zee. En wat is het hier heerlijk! Een mooie homestay, Made's homestay. Lieve mensen met iedere ochtend een heerlijk ontbijt. We zitten hier nu 4 nachten, gaan morgen weer verder trekken. We moesten eerst even heerlijk bijkomen, veel slapen, lezen, genieten van de zee en zon. En vooral onze blaren laten helen! Helaas zijn er aan de zee altijd veel muggen en Tamara haar benen lijken nu een maanlandschap.. :( De klamboe die op de kamer hangt voldoet niet aan alle normen en Deet schijnen ze hier erg lekker te vinden ;)
We hebben besloten om hier al een deel van onze kleding achter te laten en volgens mij zijn ze er hier erg blij mee. Het scheelt ons weer een beetje in het gewicht.

Morgen waarschijnlijk door naar Medewi, hopelijk vinden we hier ook een mooie plek om weer verder te genieten. We proberen de foto's erbij te zetten zodat jullie ook even mee kunnen kijken!

Hopelijk tot snel!

Liefs Arjan en Tamara

1. Marjan:
    13 januari 2013
    Jullie maken zo heel wat mee! Erg leuk om te lezen! Mooi verhaal, prachtige foto's! Goede reis verder! X Marjan
  2. Fam.Sikkens:
    13 januari 2013
    Hallo Tamara en Arjan, wat een leuke verhalen hebben jullie al geschreven, al heel wat beleefd. Maar hebben jullie wel genoeg kleren bij jullie?om iedere keer wat achter te laten?Groetjes en geniet ervan. Fam.Sikkens. We blijven jullie volgen.
  3. Wendy:
    13 januari 2013
    Hoi laiverds! Wat leuk om ook wat foto's te zien! Wat is het daar mooi! Lekker genieten en avonturen beleven. X
  4. Attie en Yvonne:
    14 januari 2013
    Hé Bikkels, ja het avontuur is nu echt begonnen en zo te horen kun je er niet aan ontkomen. De eerste "wilde dieren" al ontmoet, maar zo te zien ook al veel moois gezien. Ben zo benieuwd naar het eten en de mensen daar. Zie je er de traditionele kleding veel of is dat net als hier. Jullie hebben hier net ons regen seizoen gemist en we zitten nu in de kou, morgen waarschijnlijke de eerste wedstrijd op het ijs. Dikke knuffel van ons beiden en een goede reis verder.
  5. Arjan en janneke bloemendal:
    14 januari 2013
    Hallo vakantiegangers, wat al een avonturen in die korte tijd. We blijven jullie verhalen volgen, heel veel plezier. Geniet er samen van!!!!!!!!!!

liefs,

arjan en janneke
  6. Gert-Jan en Henriette:
    14 januari 2013
    He familie, lijkt ons een hele ervaring. Back to the basic
    Wat zul je straks genieten van je eigen luxe.
    Een goede reis verder en geniet ervan.