Gili's en Lombok

4 maart 2013 - Kuta Lombok, Indonesië

Hallo allemaal!

Laatste update is alweer van een paar weken geleden, we willen jullie graag weer mooie foto's laten zien!

De laatste 2 weken verblijven we in Lombok. Vanuit Java zijn we richting Lombok gevlogen, om vervolgens gelijk door te reizen naar de Gili's. Eerst hebben we 3 dagen op Gili Trawagan gezeten, het 'party' eiland. Erg gezellig, maar ons een beetje te westers. Wat we daar nog wel hebben gezien zijn de stokgevechten, jongens die in traditionele kleding met elkaar gaan vechten voor eer en geld.
Daarna doorgegaan naar Gili Meno. Het meest rustige eiland van de drie. Heerlijk genieten van het strand, mooie uitzichten, eten. Hier hebben we een leuk nederlands stel ontmoet, Stefan en Malou (mochten jullie meelezen, hallo!! :)) Met hen zijn we doorgegaan naar Gili Air om daar vervolgens weer enorm te gaan genieten van zon, zee en strand. Onze eerste hangmat bij een huisje waar we flink gebruik van hebben gemaakt!
En natuurlijk snorkelen! We hebben er een paar dagen over gedaan om ons doel te bereiken maar in de laatste 2 dagen op Gili Air zagen we ze dan eindelijk heel dichtbij: zeeschildpadden!! Groot, prachtig om te zien. We konden ruim 20 minuten met ze zwemmen, (stiekem) aanraken ;), echt de meest geweldige ervaring! Helaas geen onderwater camera, dus dat kunnen we jullie niet laten zien.

Vanaf de Gili's weer verder Lombok in. Helaas moesten we toen ook afscheid nemen van Stefan en Malou, erg jammer :(.. Zij gingen terug naar Bali, wij gingen naar Kuta op Lombok. Hier aangekomen een goedkope homestay gevonden, maar helaas werd ik (Tamara) ziek. Uiteindelijk heb ik de eerste dagen in het ziekenhuis gelegen met een infuus en antibiotica. Gelukkig mocht Arjan bij me blijven en hadden we best nog wel een luxe ziekenhuis kamer met tv (Jeej, na 2 maanden ;).. Ook al missen we het helemaal niet!) De trilogie van the Lord of the Rings is uitgekeken, het enige wat we konden begrijpen tussen al die lokale zenders.

Verder is het een leuke week hier in Kuta, we kwamen precies in een feestweek terecht. Elk jaar is er een week in februari dat er ceremonies worden gehouden, de Bau Nyale ceremonie. Dit jaar is het toevallig wat opgeschoven naar maart. Er zijn de afgelopen week stokvechten gehouden (hebben we gemist toen ik in het ziekenhuis lag), paardenraces, carnaval en de afsluitende ceremonie waarbij mensen vanuit Bali, Java en Lombok hier naartoe komen. Beroemde Indonesische bands dansen en zongen de hele avond. Na die ceremonie gingen de mensen op zoek naar zeewormen met zonsopgang.(Nyale = zeeworm)
Er is een legende over een mooie prinses die zichzelf van een klif heeft gegooid om zo de vrede in het land te bewaren. Er waren namelijk veel prinsen om haar aan het vechten. Ze hebben haar lichaam nooit gevonden, alleen de zeewormen. Wanneer je ze eet, schijn je geluk te krijgen. Wij zijn al gelukkig, daar hoeven we geen wormen voor te eten ;), dat hebben we dus niet gedaan.

Gisteren zijn we naar prachtige watervallen geweest midden in Lombok. Het was even klimmen in een klein oerwoud, maar het was een ontzettend mooi gezicht. Veel locals waren daar om te zwemmen en te douchen. Veel willen met ons op de foto, maar nu hebben wij ook 1 foto waar wij met de locals op staan. :) Onze gids had die snel even gemaakt toen de rest er met de camera omheen stond.
Verder touren we heerlijk met ons nieuwe speeltje, een Yamaha scooter, rond om mooie plekjes op te zoeken.

De tijd vliegt hier voorbij, nog maar 23 dagen voordat we weer terug moeten :( We hebben nog zoveel dingen die we willen zien, helaas wordt dat kiezen. We wachten nog steeds om met dolfijnen te gaan zwemmen, hopelijk gaat dit nog door. Romantisch als we zijn ;), willen we dit gaan doen op 19 maart wanneer we 10 jaar bij elkaar zijn.. daarna op een leuke plek Arjan zijn verjaardag vieren en dan genieten van de laatste dagen..

Waarschijnlijk krijgen jullie nog wel weer een update tussendoor, dus tot de volgende keer!

Liefs!

1. R.E Klok-Kremer:
    4 maart 2013
    De foto's zijn weer toppie.....wat is het toch een mooi land.
    Dit zijn straks herinneringen die je de rest van jullie leven kunnen koesteren . De groetjes van ons allemaal.
  2. R.E Klok-Kremer:
    4 maart 2013
    De foto's zijn weer toppie...wat is het toch een mooi land.
    Dit zijn herinneringen die je de rest van jullie leven zullen koesteren. De groetjes van ons allemaal.
  3. Karin:
    4 maart 2013
    Kunnen jullie wel slapen na alle indrukken die je opdoet??? Wat moet het mooi zijn daar rond te lopen en al die nieuwe dingen te zien. Alvast gefeliciteerd met jullie 10 jaar samenzijn en Arjan met zijn verjaardag. Hopelijk zijn jullie in de gelegenheid dit voor die tijd nog te lezen. Liefs papa en Karin
  4. Karin:
    5 maart 2013
    wat een geweldige ervaring is dit voor jullie. Het is werkelijk een schitterend land. En wat een mooie foto's , het verschil tussen arm en rijk, de natuur. Geniet nog maar van deze vakantie!
    liefs Karin en Papa
  5. Marjan:
    6 maart 2013
    Wow, Tamara! Wat super! Een geweldig verhaal om te lezen, de foto's ook schitterend! Wát een mooie ervaring! Geniet van jullie laatste weekjes daar!
  6. Annie:
    7 maart 2013
    wat vervelend ziek zijn maar blij dat het weer goed is.veel plezier samen met jullie 10 jaar samen en de verjaardag van arjan.heb mijn felicitatie ontvangen van jullie en bedankt hier voor.geniet nog maar van de laatste weken en liefs van opa en annie
  7. Attie en Yvonne:
    13 maart 2013
    Hebben jullie een mooi feest gehad, was het ook zo kleurrijk als in India b.v.? Nou Gelukkig Nieuwjaar dan nog maar een keer. Jammer dat je de dag erna dan op water en brood moet leven tussen 4 muren. Dikke knuf, Attie en Yvonne.