Medewi en Pemuteran

18 januari 2013 - Pemuteran, Indonesië

Hallo allemaal,

We hoorden dat jullie in de kou zitten, zit er al een schaatstocht aan te komen? ;)
Hier is het alles behalve koud, heerlijk om iedere ochtend gelijk in je zomerkleren te starten!

Een paar dagen geleden zijn we vertrokken uit Lalang-Linggah. De verhuurders van de homestay waarin we verbleven waren zo vriendelijk om ons naar onze volgende bestemming te brengen. Dit werd Medewi. We lazen in the Lonely Planet dat dit een mooi plaatsje was waar je leuk kon surfen. Toen we aankwamen was het eigenlijk niet meer dan een weg met een paar winkeltjes. Surfen kon ook, maar dan moet je wel meer hebben geoefend dan dat Arjan tot nu toe heeft gedaan ;).. Helaas was hier niet veel te beleven, maar de mensen waren vriendelijk. We hadden wederom een mooie homestay gevonden, Mai Malu, waar we ook heerlijk konden eten. Daar hebben we dan ook ons eerste aapje gezien. Helaas zat hij vaker vast aan een lijntje dan dat hij los liep, maar zoals op de foto's te zien is hebben we hem toch even kunnen knuffelen. Een wereld van verschil hoe ze hier met beesten om gaan, wat zijn onze katten in Nederland dan verwend ;) Hier wordt alles aan hun lot overgelaten, soms moeilijk om te zien..

Na 2 nachten zijn we met de bus vertrokken naar Pemuteran. We hadden het surfen maar even naast ons neergelegd en gingen voor duiken/snorkelen. Hier aangekomen na een busreis van 2,5 uur (die verder prima ging, opgestapeld met z'n allen tussen de bananenbladeren en rieten manden) gingen we naar ons nieuw adres. We proberen wat af te gaan op the Lonely Planet, dus kwamen we uit bij Jubawa homestay. We kijken onze ogen uit hier. We hebben de meest standaard kamer en dat is al meer luxe dan we in al die tijd gewend zijn. Het is hier ontzettend schoon, de mensen zijn erg aardig, mooie bedden die ontzettend lekker slapen! Zwembad en boerderij achter ons, verder zien we alleen maar mooie groene bergen om ons heen.

Gisteren was het dan uiteindelijk zo ver. We hebben hier gesnorkeld in de baai van Pemuteran. Prachtig! Honderden vissen, mooi koraal én we hebben onze eerste baby zeeschildpad gezien. Die lag op het strand even uit te rusten, we konden gelukkig net een foto maken voordat hij snel weer de zee in zwom. Wauw, mijn eerste doel is behaald ;) Nu nog kijken of we met duiken ze echt goed kunnen bekijken.. Helaas zijn we gisteren erg verbrand met het snorkelen, dus vandaag moeten we het rustig aan doen in de schaduw aan de rand van het zwembad. Natuurlijk is dat geen straf :)

Waarschijnlijk wordt onze volgende stop Lovina, maar eerst gaan we hier nog 2 nachten genieten van al het moois!

Liefs Arjan en Tamara

1. Marjan:
    18 januari 2013
    Het is hier inderdaad érg koud en we kunnen schaatsen! Dat moeten jullie missen deze winter;) Wat is het weer een leuk reisverslag! Jullie zien en maken prachtige dingen mee! Supermooie foto's! Geniet verder! Al 3 weken om...... Xx
  2. Sophie Hendriks:
    18 januari 2013
    Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen en de mooie foto's te zien. Foto's zijn zo herkenbaar, heel leuk! Hier is het idd koud; vanavond schaatsen :) Geniet van al het moois wat jullie zien en doen! Liefs, Sophie
  3. R.E Klok-Kremer:
    18 januari 2013
    Het is hier idd koud maar vind het wel lekker en is ook nog gezond.De eerste tocht in Noordlaren is al verreden.En vanavond word er een tocht in Veenoord gehouden.Leuk verslag weer ...maar jullie hebben alles behalve last van de kou geniet er van we kijken uit naar jullie volgende verslag..Groetjes van ons hier uit Bovensmilde.
  4. Annie:
    18 januari 2013
    opa heeft alles aandachtig gelezen en ik ook natuurlijk,wij vinden dit leuk om al dat moois te zien met die mooie plaatjes die jullie laten zien. geniet van dit alles en een plezierige vakantie verder. Groet van ons oet daam
  5. Attie en Yvonne:
    18 januari 2013
    Hoi, leuk verslag weer, dan is het hier veel moeilijker om er een leuk verhaal van te maken. We wandelen elke dag in en om Annen en vinden het weer prima hier. Geen natte prut, maar gezond winterweer. Scharrelie loopt af en toe door de tuin en er zijn voldoende roodborstjes en musjes, maar dat is het dan ook wel weer. Saai hè! Jaloers! Veel cola drinken (helpt je darmen) en Groetjes van ons beiden.
  6. Agaath:
    18 januari 2013
    Hallo, leuke verhalen hoor! en wat een avonturen! en dat aapje!! wat een snoepie! geen neiging om hem mee te nemen?
    Remy heeft met je moeder gesproken! bij toeval hoor, ze werkt bij hem, en ze had net een sms gehad van jou, grappig he?
    we wensen jullie nog een goede vakantie en ik lees met veel plezier over jullie avonturen. groetjes uit een koud Veendam doeiiiiiiiiiiiii