Eerste dagen op Bali, Kuta

6 januari 2013 - Denpasar, Indonesië

Hallo allemaal!

Hier zijn we dan, de tweede dag op Bali in Kuta. Na een lange vlucht zijn we vermoeid aangekomen in Denpasar. Na de (lange) paspoort controle door naar de bagage, daar stonden onze tassen al te wachten in de handen van een Balinees.
'Can I carry this for you miss?' 'No thank you sir'.. Zo verdienen ze hier graag wat bij.
Twee minuten later de volgende, een taxi chauffeur. Hij wilde maar al te graag bij ons blijven staan en met ons mee lopen. Natuurlijk zijn we gelijk door hem afgezet door veel te veel te betalen voor een taxirit van 10 minuten, maar we hadden erg zin in een douche en bed! ;)

In het hotel aangekomen zagen dat we niet alleen op de kamer liggen, meneer Salamander en mevrouw Kakkerlak zijn aanwezig. Verder ziet het er prima uit, zelfs een bad en warm water!
Natuurlijk moesten we even proosten op onze vakantie met een heerlijk drankje in de lobby van het hotel. Een heerlijke koude Bintang en een cola, dit kost 23.000 roepia (zo'n 2 euro). Helaas was Arjan nog niet gewend aan het geld en heeft de beste man 250.000 (ongeveer 20 euro) betaald. Die beste man heeft toen even een half maand salaris verdiend aan ons, want hij zei stiekem niets ;).. Verder zijn ze hier erg vriendelijk, willen het ons erg naar de zin maken!

Het regenseizoen was hier op de eerste dag gister wel duidelijk, we werden wakker met een tropische bui. Kleding is nat en droogt hier slecht. Maar het is zo heerlijk warm! Op dit moment zitten we heerlijk in de zon (jeej!!) met een zacht briesje te genieten van een ontbijt. Het eten is hier lekker, gelukkig hebben we tot nu toe nog geen last van Bali Belly. Ik hou m'n hart vast..;)

We blijven tot en met maandag hier in Kuta, daarna is het de bedoeling om verder te gaan. Waarschijnlijk Seminyak, een dorp naast Kuta. Eerst worden onze paspoorten maandag opgehaald door de ambassade, de visums moeten verlengd worden zodat we hier tot het einde van onze reis kunnen blijven.

Voor nu het eerste reisverslag. Bij het volgende verslag zullen we proberen om er wat foto's bij te plaatsen, zodat jullie ook mee kunnen genieten van al het moois wat wij hier zien!
Natuurlijk proberen wij ook wat woordjes Indonesisch te leren, dus bij deze sluit ik met de volgende woorden af:

Sampai jumpa lagi! (Tot ziens!)

Liefs Arjan en Tamara

1. Marjan:
    6 januari 2013
    Hele goede reis en fijne tijd! 'k Ga je zeker 'volgen' hoor, Tamara! Geniet ervan!
  2. Lisanne:
    6 januari 2013
    Ben blij dat jullie goed zijn aangekomen, nu lekker in de relax-stand! Dat zonnetje klinkt al heerlijk! X
  3. Sophie Hendriks:
    6 januari 2013
    Leuk om het eerste verhaal te lezen. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Heel veel plezier, geniet ervan! Liefs, Sophie
  4. Geasluiman:
    6 januari 2013
    Fijn te horen dat jullie goed aan gekomen zijn...geniet ervan en ik hou je op de hoogte van onze thuissituatie gr oet Grunn.
  5. Annie:
    6 januari 2013
    wij zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen,en heb de verslag gelezen. opa zal ik de verslagen ook laten lezen dat vind hij zeker ook leuk. verder de groetjes van ons en veel plezier samen.
  6. Marijse:
    6 januari 2013
    jaaaaa genieten..... benieuwd naar jullie volgende avonturen kus xxx
  7. Jeroen:
    6 januari 2013
    Super dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet ervan.

Groetjes Jeroen,Sabine en Jordy..
  8. Kik:
    7 januari 2013
    Ik ben jaloeoeoeoeoers
  9. Jorien:
    7 januari 2013
    Mooi verhaaltje! Zo kunnen wij vanuit het sombere drukke nederland toch een beetje meegenieten van jullie vakantie! Heel fijn....
    Please tam, kan jij niet chef portemonnee worden! Anders moeten jullie over een maand weer terug! x
  10. Gaby:
    10 januari 2013
    Hey,

Fijn om te lezen dat jullie goed aan zijn gekomen! Leuk dat we kunnen meegenieten zeg! Ik ben erg benieuwd naar de foto's en de verhalen die nog komen gaan. Geniet er van!!!!

Dikke kus Gaby
  11. Karin:
    12 januari 2013
    Fijn te lezen dat jullie genieten. We wachten met smart op foto's, bevalt het toestel? Met de poezen gaat het super! Ze zijn heel aktief en liggen languit op een privé-stoel voor het raam of 's nachts in een eigen verhuisdoos. Lieverds, voorzichtig en kijk je ogen uit.
    Kus papa en Karin
  12. Ben Colbert:
    2 maart 2013
    Kuta is altijd interessant. http://www.jakpost.travel/news/five-reasons-why-kuta-is-still-exciting-L12JWPuaUVRGMdIX.html maar andere regio's in Bali zijn nog interessanter. Geniet ervan!