Pemuteran, Lovina, Ubud

24 januari 2013 - Ubud, Indonesië

Hallo iedereen! Leuk om alle foto's vanuit NL te bekijken. Arjan is jaloers op jullie, wil ook graag op de schaatsen staan :)
Gelukkig maken wij hier ook genoeg leuke dingen mee!

Op de één na laatste dag in Pemuteran hebben we een Monkey Temple bezocht. Dit moest natuurlijk wel in een sarong, ook Arjan moest er aan geloven. Nadat we hem eerst zelf hadden omgeknoopt, kwam er iemand van het hotel naar ons toe. We hadden het niet goed gedaan, Arjan had hem op de vrouwelijke manier rond zijn lichaam hangen. Nadat ze het heeft uitgelegd zijn we lopend naar de tempel gegaan. Een mooie tempel, met ontzettend veel apen er om heen. Het viel ons mee hoe vervelend/agressief ze waren (we waren namelijk gewaarschuwd), al was er wel een local die er meer last van scheen te hebben en met zijn tas al zwaaiend door de menigte heen ging ;)

Na Pemuteran zijn we door gegaan naar Lovina, Kalibukbuk. Hier schijn je regelmatig dolfijnen te kunnen zien in de baai, helaas is dat ons niet gelukt. Nog geen uur na aankomst in Lovina werden we benaderd door een duikcentrum. Die volgende dag zou er een groep gaan duiken bij het eiland Palou Menjangan en er was ook nog plek voor ons. Nadat we er een poosje over nagedacht hadden en de prijs steeds verder zakte, "Special price for you", hebben we besloten om het toch te doen.
We werden de volgende dag vroeg opgehaald, moesten ruim een uur rijden en daarna nog een half uur met de boot richting het eiland. Jullie kunnen op de foto's zien wat wij hebben gezien, onze instructeur heeft die foto's van ons gemaakt. We hebben die dag 2 duiken gemaakt, zijn tot ongeveer 20 meter diep gegaan.    Lekkere lunch op de boot, goed geregeld!

Lovina zat verder vol met Nederlanders, wel gezellig maar daarvoor komen we hier niet. Na 3 nachten zijn we doorgereden naar Kintamani. Een dorpje boven in de bergen op 1,5 km hoogte. Er is maar één homestay te vinden in het dorp, dus de keuze was snel gemaakt. De eigenaar was een lieve man, Made Senter. Hij vertelde ons van alles over het dorp, had humor en hij wilde ons vooral vertellen over zijn liefde voor de vulkaan Batur. Via hem hebben we een trip geregeld om de vulkaan te beklimmen. Dat hield in dat we om 3.00 opstonden afgelopen nacht. We werden om half 4 door een vriend van hem opgehaald in een busje. Ruim een half uur naar beneden gereden. Vervolgens 2 uur naar boven klimmen met een zaklantaarn en boven een prachtige zonsopgang zien. Heerlijk ons ontbijtje daarboven gegeten. Onze gids Carmedi bracht ons naar de krater en heilige grotten in de vulkaan. Daar houden ze nog regelmatig ceremonies.
De terugweg verliep iets minder vlot. Het busje waarin we waren gekomen, had besloten om niet meer terug te gaan. Linkervoorwiel zat los, er lagen bouten los aan de kant van de weg en volgens Arjan was de ophanging kapot. Gelukkig bleek onze chauffeur een iets wat oudere versie van McGuyver te zijn en kon hij het probleem oplossen met 2 touwen! :) We zijn al kruipend met het busje weer omhoog gegaan, 1,5 uur later waren we dan weer op plaats van bestemming.

Toen we om 10.00 terug waren hebben we besloten om gelijk door te reizen naar Ubud. Zo goedkoop mogelijk, dus dat wordt vooral met de bemo reizen. We worden steeds handiger in het afdingen, we betalen nu al 10 keer minder dan dat we de eerste week deden. En dan nog is het waarschijnlijk te veel ;)
Aangekomen in Oost Ubud, wat heerlijk. Rust, leuke mensen, mooie winkels, heerlijk eten. We hebben weer een mooie homestay kunnen vinden (zie foto's) voor een mooie prijs. Het scheelt dat we in een regenseizoen zitten, dus meestal zijn wel kamers vrij.
Nadeel van het regenseizoen is dat we nog niet heel bruin worden.. maar we kunnen ook niet alles hebben toch? :)

Geniet nog even van de sneeuw en tot snel!

Liefs Arjan en Tamara

1. R.E Klok-Kremer:
    24 januari 2013
    Hallo Arjan& Tamara leuk verslag weer en prachtige foto's. We zijn weer helemaal op de hoogte. Arjan wil graag schaatsen maar ik heb liever de zon haha. Groetjes uit het nog steeds koude Bovensmilde.
  2. Janny:
    24 januari 2013
    hoi lieverds,had jullie natuurlijk al even op de chat gesproken maar de foto's zijn schitterend en de homestay ziet er fantastisch uit. xxx mam
  3. Truus:
    24 januari 2013
    Hoi samen, we blijven genieten van je reisverhaal dus volhouden hoor en je kunt wel verslaggever worden en de fotograaf heb herval bij je. Boeiend. Gr. Van een koud sneeuweiland.
  4. Marjan:
    24 januari 2013
    Wat weer een geweldig verhaal en super foto's. Het is echt meegenieten zo. Het schaatsen en de is ook sneeuw leuk, maar ik verkies toch de zon! Fijne reis verder en genieten!!
  5. Henriëtte van de Brug:
    25 januari 2013
    Wat een geweldige beleving voor jullie, ben gewoon jaloers. Ik heb ook liever de zon maar daar moeten wij nog wel even op wachten. Veel plezier daar.
  6. Attie en Yvonne:
    27 januari 2013
    Hé kijken jullie ook wel eens op Google Earth, heb ik net gedaan en de satelliet beelden geven een goede indruk in welke omgeving je zit. Best leuk om in vogelvlucht over de te verkennen omgeving te kijken. Vind de foto's geweldig, wat een kleuren. Zijn de zonsondergangen hier toch een stuk minder romantisch.
  7. Karin:
    27 januari 2013
    We kijken elke dag of er een vervolgverhaal op de site staat. Leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Met de poezen gaat het super, het zijn net hondjes, als ik ze roep komen ze meteen aanrennen;-)) en ze liggen regelmatig op een schoot. liefs uit Pesse
  8. Opa en oma Westra:
    29 januari 2013
    Opa en Oma Westra
    We vinden het leuk, dat jullie het zo naroetjesar je zin hebben. Jullie zitten in een heel andere wereld als je gewend bent. Geniet er maar van. G
  9. Annie:
    31 januari 2013
    opa zit aandachtig jullie verslag te lezen en de leuke foto s zijn prachtig. wij kijken uit naar de volgende verhaal .ik reageer wat laat maar mijn laptop was van slag . maar inmiddels is dat weer klaar. verder veel plezier samen en geniet en maar