De laatste dagen!

26 maart 2013 - Bali, Indonesië

We gaan de laatste uren in.. Over een paar uur zullen we ons klaar maken om naar het vliegveld te gaan om 's nacht te vertrekken richting Zuid Korea, Praag en uiteindelijk Amsterdam :) De afgelopen 3 weken zitten we op Bali in Kuta. Zijn vooral echt vakantie aan het vieren, niet meer aan het rondreizen. Genieten van het strand, Arjan heeft nog een paar dagen op een surfboard gestaan! Shoppen hier is heerlijk ;)

Op 11 maart hebben we oudejaarsavond gevierd met een mooie optocht. Veel muziek, dans en zelfgemaakte poppen door de straten. De volgende dag was helaas minder spannend, het gebruik is om op nieuwjaarsdag 24 uur bij je familie te zijn om te mediteren. Alles is dicht, inclusief vliegveld. Iedereen die op straat loopt wordt door de politie opgepakt. Erg fijn om de hele dag op je hotel kamer te blijven met dit mooie weer ;)

In Uluwatu (een dorpje iets verder naar beneden in Bali) zijn we naar een geweldige surfspot geweest. Mooie foto's kunnen maken, niet zelf de zee in geweest. Met zonsondergang naar de tempel gegaan om daar een Balinese dans te zien. Hadden we nog niet zo uitgebreid gezien, moest er zeker van komen ;)

Het allermooiste van de afgelopen weken was natuurlijk het zwemmen met dolfijnen! Op 20 maart hebben we dit gedaan, het was echt fantastisch! 40 minuten zijn dan zo om! 'Onze' dolfijn heette Ricky Martin (ook net zo soepel in de heupen ;)), 7 jaar oud, gered uit een vissersnet. Erg lief beest, bijzondere ervaring! We hebben wat foto's toegevoegd om jullie mee te laten genieten :)

Helaas werd Arjan die avond ziek met hoge koorts wat niet naar beneden wilde. Ook kon hij zich bijna niet bewegen van de spierpijn. Omdat we uit een malaria gebied kwamen is het advies om je dan te laten testen na 2 dagen. De afgelopen dagen zijn we dus niet naar Nusa Lembongan gegaan om daar onze laatste dagen te zitten, maar moesten we verplicht in Kuta blijven om dicht bij het ziekenhuis te zijn. We hebben 5 dagen met bloedtesten achter de rug, sinds gisteren hebben we officieel antwoord dat het dengue virus in zijn bloed is gevonden (wat we zelf ook dachten) Gelukkig mogen we vandaag wel vliegen, want de koorts is weg! We weten dat het erg koud is in Nederland, dat staat ons nog wel wat tegen om terug te komen hoor! Slippers zitten heerlijk ;) Maar we hebben zin om iedereen weer te zien! :)

Dus tot snel allemaal!

Liefs

1. Marjan:
    26 maart 2013
    Hele goede terugreis voor jullie allebei! Schitterende foto's!
  2. Karin:
    26 maart 2013
    Fijne reis en voorzichtig. Tot maandag x
    Papa en Karin